sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Jos cu banii

Urasc banii care iti scanteie in ochi. Urasc banii care iti tremura in vorba. Urasc banii care construiesc pereti intre noi.

Banii iti soptesc noaptea in perna. Banii iti ascut limba si iti inaspresc vorba. Banii sclipesc pe lama cutitului, banii iti spun ca pentru ei merita orice. Banii ti se pun pe ochi si nu vezi decat ceea ce iti lipseste. Banii iti pot aduce fericirea si tie si alor tai, pe care ii dai la o parte ca sa obtii mai multi bani.



Banii sunt Fata Morgana care iti duce limitele mai departe. Nu mai ai familie, nu iti trebuie suflet, trebuie sa te mai vinzi putin, numai putin, pentru atat de multi bani! Banii iti vor aduce eliberarea, si cu cat mai multi bani obtii, cu atat mai putina libertate ai. Si atunci te lupti sa ai mai multi bani, ca sa obtii eliberarea, si cu cat mai mult lupti sa ai bani pentru libertate, cu atat mai putina vei avea. Inca putin, doar de data asta.. si tot nu intelegi ca eliberarea de bani este singura care te va salva.



Ma dor banii cu care ma mint ca totul e ok. Imi injectez bani ca sa uit de mine, sa uit de tine, sa umplu golul care ma seaca. Banii imi apasa pe suflet, imi manjesc diminetile si imi paraziteaza somnul.



Cu mintea impaienjenita de bani, pot inca sa-mi amintesc de o vreme cand aveam atat de putini bani, si totusi aveam atat de mult!

As vrea sa fiu o gramajoara de bani la picioarele tale, gramajoara de bani finala, cea care iti va aduce, in sfarsit, fericirea.

6 comentarii:

toonice spunea...

As putea scrie o carte despre asta :))

beyond me spunea...

banii cui?? ai nostri sau ai tai???? :D

costina spunea...

@toonice: as putea cumpara o carte despre asta :) deci pune-te pe scris!

@beyond me: banii care au efectele despre care scriu, nu conteaza ai cui

nasturash spunea...

Foarte adevarat. Am ajuns sa depindem de bani ca de aer si uitam ca sunt o creatie a noastra si nu noi o creatie a lor. Banii sau mai bine zis modul nedrept de impartire a lor, ne-au dat toate valorile peste cap si am uitat cine suntem.

Daniel spunea...

O lume fara bani! Vreau si eu :)
Cum facem sa scapam de bani? Haide-ti sa cautam o solutie... reala, nu doar sa ne revoltam "in tacere" din cand in cand pe cate un blog. Haide-ti sa luam in serios problema aceasta. Oare vrem sa ne crestem si noi copii intr-o lume condusa de bani, doar pentru ca ni se pare de nerealizat o lume fara? Haide-ti sa schimbam lumea! De ce nu am reusi? Lumea a fost schimbata de multe ori, si de cele mai multe ori schimbarea a inceput in mintea unui singur om- un singur om care a crezut in ideile lui.

costina spunea...

sa luptam impotriva banilor.. suna ca un Lord of the Rings al zilelor noastre. Sa luptam pentru a distruge ceea ce toti isi doresc si ce pe toti ne distruge.

Sa ne intoarcem la etalonul aur? Sau chiar inainte de el!

Daca n'ar suna atat de utopic si anarhist...