miercuri, 17 decembrie 2008

unde nu'i durere, nici intristare, nici suspin

Înşiră-te, mărgărite,
Pe lungi fire aurite,
Ca o horă luminoasă,
Ca povestea mea duioasă:
Fost-a fost în lume-odată
Mândruliţă, dulce fată,
Şi la chip fermecătoare
De puteai căta la soare,
Iar la ochişorii săi
Şi la faţă-i nu putei!
Florile îi ziceau floare,
Stelele, stea lucitoare,
Încât vecinic flori şi stele
Se certau noaptea-ntre ele!



Alei, mândre surioare!
Puteaţi voi a-mi spune oare
Ce-i mai bun în astă viaţă
Ca iubirea cu dulceaţă?
Ce-i mai sfânt şi mai alin
Ca mama cu prunc la sân?



Alei! mândre surioare!
Nici că se afla sub soare
Fericire mai deplină,
Viaţă dulce mai senină!



Dar în lume ades trece
Vânt de moarte, fior rece,
Şi pe loc se vestejeşte
Tot ce-n lume ne zâmbeşte!
Seninul se schimbă-n nori,
Viaţa-n noapte fără zori,
Veselia-n aspre chinuri
Şi cântările-n suspinuri!




Câte stele sunt pe cer,
Până-n ziuă toate pier,
Numai două-s stătătoare
Pân la răsărit de soare,
Şi îngână dorul meu...
Coborî-le-ar Dumnezeu!








Stelişoare, blânde stele,
Ochişori inimii mele!
Pe pământ voi v-aţi închis
Şi în ceruri v-aţi deschis
Să priviţi la dorul meu...
Coborî-v-ar Dumnezeu!






/>

3 comentarii:

Anonim spunea...

Costinutza, e dureros ce s-a-ntamplat, e dureros ce faci tu. Nu stiu a-ti spune cum, dar cred ca ar trebui sa te desprinzi putin de amintirea acestei nenorociri. Te tine-n loc, fara sa poti schimba nimic.
IM

Anonim spunea...

e dureros ce a facut Neacsu cel despre care ati avut ocazia sa cititi mai devreme. El nu stie ce e durere..ce inseamna 3 ani fara ele..ptr toti viata merge inainte inclusiv noi pentru ca nu ne-a lasat nicio alta optiune dar nimeni nu stie cum... din exterior teoria e simpla, timpul a trecut, lucrurile s-au schimbat....dar cel care are impresia ca un iresponsabil ca Neacsu poate fi iertat vreodata ...e mai mult decat evident ca nu a trecut printr-un astfel de eveniment si nu si-a imaginat nici macar ptr 10 sec cum ar fi fost sa se intample lui....Cand se implinesc 3 ani de zile fara ele nu mai putem sa ne gandim la momentele frumoase pe care le-am petrecut cu ele si sa zambim ptr ca incercam sa gasim un raspuns la intrebarea : " De ce nu sunt cu noi de Sarbatori?" sau " De ce mama face pomeni in loc de brad ?" sau " CAnd a fost inlocuit tortul cu coliva "? DUpa 3 ani...nu s-a schimbat nimic si doare mai tare

Alina

Anonim spunea...

Waw..
Ma uitam la poze fara sa bag de seama ce scrie...si vroiam sa scriu un comm cu: ce familie fericita..dar apoi mi-am dat seama ce sa intamplat..
Imi pare sincer rau, viata merge inainte...